Spårat

Helgen är nu snart över och en ny arbetsvecka kommer.

Ifredags först jobba, gaaalet mycket folk. :/ Jätte mycket verkligen. Gosh i taket. Menmen vi klarat som alltid ^^, Även fast det var bra stressigt där ett tag.
Sen hem. Lalla omkring i mitt tomma mörka hus. Sen hörde jag av mig till Terran som var på nån fest med Frida. Blev bestämt att vi skulle komma dit.
Jessica kom och hämta upp mig. Då hade hon även med sig sin bror Micke. Men blev ingen fest. Så vi åkte till Frida istället och sjöng singstar. Och bara lallade.
Sen hemåt.
Det var fredagen.

Lördagen därimot blev mer händelserik. Blev väckt av att Terra ringde mig vid kvart över 11. Blev bestämt att vi skulle ta bussen som gick halv 2 in mot stan. Blev stressigt. Vette sjutton vad jag höll på med, fick stressa runt som bara den. Men hann med den. Och vi anlände till stan. Där gick vi mot Kvarnen och systembolaget och inhandlade lördagsdricka.
Trava iväg till Hanna. Efter ett tag kom även Jessica dit.
Så gick vi till Willys och inhandlade middagsmat och annat. Hem och tillagat och käka i sig de.
Under middagen kom även Hannas grannragg Niklas ner och joina oss, även hennes kompis Frida.
Smakade utmärkt!
Efteråt blev det bara till att dricka lite smått.
Efter ett tag kom även Terras gamla ragg Simon och 2st till och hälsa på. Så vi gick ut och hälsa på dom. Sen fick vi med dom upp. Sen kom även Micke förbi.
Satt och käka chips och dip, chokladtoppar och godis. Folket blev mer och mer runda under fötterna.
Vid 22 tiden klev vi upp två trappor och storma oss in hemma hos Niklas istället och började sjunga singstar. Lät dock förjävligt. Haha. Nejrå :P eller jo..
Klockan började närma sig midnatt och jag börja tjata att vi borde gå vidare, vilket vi gjorde.. efter ett tag.
Trallade ner mot stan och det var då det hände, det som brukar hända. Vi splittrades. Tråkigt nog.
Hanna, Frida och Niklas trava in på Seven. Och jag invänta segbollarna Jessica, Terra och Micke och vi trava mot Etage för att hälsa på Anton och gänget.
Sen blev jag snål och tyckte det inte var värt att gå in på krogen för två timmar. Icke att jag betalar 100spänn för de. Noway!
Terra trava in på Seven. Och vi stod kvar utanför Etage.
Sen blev allt knas.
Men det slutade med att jag och Jessica stod ensamma kvar på stan. Träffade på Nicke, Terras bror, och vi började leta efter Terra som var försvunnen. Oroliga som vi var så hitta vi henne inte. Men fick veta att hon hade fått nån skjuts...
Vi dampa oss in mot donken och svepte en varsin burgare av ilska över kvällen.
Fick mess av Anton och vi gled ner till Etage igen. Han och jag gick och käka korv. Eller bara han, jag kollade på. Gick tillbaka till Etage och träffade på resten.
Sen hade vi ju missat sista bussen och Hanna fick vi inte tag på. Så vi var hemlösa. YES!
Men vi hittade ju på Larsson, som vi så gärna fick slagga hos. Yey!
Höll oss på stan några timmar till. Sen kom nån tönt och börja mucka. Orka!
Men iaf. Vi tog en burre till Larsson, jag fick pejjat eftersom det bara var jag som hade pengar.
Eftersom inte Larsson hade några nycklar på sig så ringde vi Erik som skulle ha dom. Men han svara inte så vi gick och plinga på dörren ett antal ggr men icke. Höll in den i kanske 5min, men icke. De sov djupt där inne i lägenheten.
Vad gör man?
Jo, vi gick ut och kolla och Larsson började klättra uppför... vad det nu heter. Kommer ej på det nu. För han skulle försöka ta sig upp till köksfönstret som stod öppet. Han kom 1,5 våning sen tappa han skon. Så han klättra ner igen.
Det var då, "HAN DOG FÖR FAN!"
GIck in igen och försökte ringa ännu mer och plinga på klockan. Men nix!
Så vi fick sova i trappuppgången. Låg väl där i två timmar. Kallt och hårt.
Sen ledsna vi. Då ringde Anton sin mor som kom och skjutsa oss hem till mig kl 6 imorse. :)
Väl hemma ville Anton ha nudlar, så ställde mig och laga till det till honom.
Sen kl 7 fan ringer Erik jäveln och frågar vad jag ville. BAH!
Då fick vi alla damp. Hah :P
Då hade vi varit hemma i typ 20min. Om vi hade stannat där lite längre så hade han ju varit vaken. Menmen.
Sen sov vi väl till 11-12 typ.
Sen kom Erik och hämta oss i skåpbilen och skjutsa oss till stan.
Jag och Jessica fick sitta där bak. Det är en historia för sig. Varmt och skönt. Haha. Rulla runt där bak ungefär. Mer säger vi inte om det.

Fick gå från Salabacke. Så vi gick till Gränby och köpte oss frukost/lunch. Käka det på vägen hem till Hanna.
Hem till henne. Äta kladdkaka och nötkolakaka och sen springa till bussen.

Och nu har jag städat upp lite här och grejat. Bäddat rent i sängen osv.

Det var min helg!

Imorrn... JOBB!

Nu verkar det som om mitt andra öga har blitt inflamerat också. YEY. Varar och är rött. Hurraaa!

image121

Kommentarer
Postat av: Jess

Haha karin så jäkla spårat o kul lördag! ^^

2007-10-08 @ 16:15:36
URL: http://JessUppsala.blogg.se
Postat av: Karin

Jess: haha ja de kan man ju verkligen säga!

2007-10-08 @ 21:00:51
URL: http://kokaiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0