Sofijah - Du somnade förevigt

Du sa det skulle ordna sig , att allt skulle bli bra,
men du lämnade livet o du lämnade mig kvar.
Allting ser inte likadant ut nu för tiden,
jag e ganska lycklig , men jag saknar dig i livet.
Det finns stunder då jag inte orkar mer ,
jag vill ha dig i min närhet , för de e bara du som ser.
hur smärtan inombords bara river o värker,
men du orka inte skiten , vet ej om jag gör det heller.
Nu gäller det att orka mer , samla mera mod ,
måste klara mig igenom livet, kämpa emot.
Du valde vägen upp till himlen och blev fri,
du blev saknad av världen , det vill jag också bli.
Du var en människa som ville alla gott.
men det var ingen som förstod , jag önskar dom förstått.
Dom borde gett dig kärlek , istället för hat,
för nu e du borta vännen , kmr aldrig tibaks.

Nu finns det bara minnen kvar, för du försvann
jag försökte finnas där, ge en hjälpande hand
men inget hjälpte till , din önskan blev sann
du somnade förevigt, och jag saknar dig ibland.

Svåra stunder har passerat , utan dig breve.
Jag försökte hjälpa dig , fan kunde du inte se det.
Det var ditt eget val , ja det du gjorde,
om jag fick bestämma , skulle du stannat på jorden.
Det går inte en dag utan tankarna om dig,
om jag kunde räddat dig, ja känner skulden i mig.
Varje 9 oktober , tänder jag tusen ljus,
för att hedra den du är , och den du var förrut.
Jag önskar att det aldrig hade hänt, den där dagen,
fick ett samtal på kvällen , hela natten låg jag vaken.
Jag tänkte på vart du skulle komma efter livet,
Jag vet inte vart du finns , men jag fortsätter o skriver.
Vill att du ska veta att vi saknar dig fortfarande,
vill ha ett svar , varför ? , men ingen kan förklara det.
Jag ber för dig i himlen , o hoppas att du trivs där,
för utan dig här , är det inte samma värld.


 
Den här tjejen, Sofijah, hon skriver så jäkla bra texter.

Just den här låten påminner nästan lite om mamma. Men ändå inte.
Men skit samma, den e galet bra iaf tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: amanda

Helt sjukt bra låt! Den påmenner mej om min bästa kompis Denice som valde att ta sitt liv den 2 augusti 07. Saknar henne så!

2007-12-22 @ 17:46:55
Postat av: Karin

Amanda: Ja, den är verkligen bra. Påminner mig om mina föräldrar...

2007-12-22 @ 18:01:41
URL: http://kokaiin.blogg.se
Postat av: Jennie

ÄLSKAR DENNA LÅT!
Hennes låtar är såå bra!

2008-03-06 @ 00:51:15
Postat av: Karin

Jennie: Ja de är jätte bra! :) Såna låtar som man kan utantill vid de här laget.

2008-03-06 @ 19:48:44
URL: http://kokaiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0