Inflyttningsfest och utflyttning

Äntligen är helgen över. De låter fel, men eftersom jag jobbat hela helgen så är det så. Mycket skönt. Har gått sjukt fort, vilket är ju skönt. Nu jobbar jag i en vecka i streck. Mindre skönt! Dock är jag ju ledig hela nästa helg. Sjukt värt!

Igår efter jobbet var det bara att skynda sig hem och duscha och göra sig iordning för att sen ta bussen in till stan med Putte. Hoppade av vid Fyrishov och började traska på isbanan hem till Johan och Hanna. Mötte även på Fredde på vägen. Han är sjukt söt förövrigt xD Vi var väl ungefär 20 pers där. Trevligt trevligt. Dock kände jag mig nästan lite utanför där ett tag, då jag inte har umgåtts riktigt med de folket på några år. Men våra gamla minnen väckte liv i oss alla och tillslut hade vi väldans trevligt.
Jag, Hanna, Tova och Nadia satt och spela nåt dricka-spel. Sen anlände bara fler och fler och tillslut spåra de. Haha!
Vid halv 12 tiden började vi traska in mot stan. Tova röstade på bussen, och vi andra hakade på. Blev en högljud bussresa ner mot stan. Tova ville in på People, och vi andra hakade på. Hon var ju yngst så hon kommer väl inte in var som helst. Dock hatar jag stället mer än mycket. Astråkigt. Men igår var det trevligt. Förutom den där bitchiga jäkla bartender bruden. Henne borde de göra sig av med!
Några timmar gick och Hanna och Johan drog först. Sen efter ett tag även Tova. Tillslut var det bara jag, Aron och Anna kvar. Sen kom det nån snubbe och drog iväg mig och vägrade släppa mig så jag tappade bort dom. Efter ett tag när jag lyckats fly så hade de dragit. Så där var jag själv... Som alltid när jag hamnar på People, så blir jag alltid själv. Surt!
Så jag drog till busshållsplatsen vid 2. Snackade i telefon under väntetiden. Och tillslut kom bussen. Väl på bussen vägrade busschaffisen åka bara för att nån snubbe planka. Men tillslut gick de fram nån och betala så hon kunde åka. Sen kom Eric på och så satt jag och snacka skit med honom hela bussresan hem.
Gick och la mig vid 4 och upp vid halv 9 för att dra till jobbet. Dagen var lång och jobbig i några timmar, men lugnade ner sig framåt dagen.

Nu har ju även brorsan flyttat till stan. Så nu bor jag här själv i min 5 rums villa. Gaaanska så ensamt om jag får säga de själv.
Märkte de igår när jag kom hem från jobbet, det ekade i hallen, då alla hans jackor och skor var borta. Inte så kul kanske.
Sen har han ju tagit med soffan så nu får jag sitta i en jäkla fotölj. Inte lika skönt. Saknade den imorse, då man mådde som sämst, att bara kasta sig ner i den och bara dö.




Kommentarer
Postat av: emilia

Fan va nice du:P

2009-02-01 @ 21:16:37
URL: http://emmimw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0