Snattare

Igår var det två killar, ca 15års åldern som kom in när jag satt i kassan. De höll på och gick runt och glodde jätte länge. Kollade på sånt de inte ens behöver kolla på - bindor och tamponger? what?
De gick runt och var allmänt skumma och störde. Så jag ringde på Anders så han skulle hålla koll på dom. Sen kommer de fram och frågar om jag var rik och vad tuggummina kostade osv.
När det blev tomt på folk så ställer sig ena killen, vi kallar han den vita (hade vit jacka) vid andra kassan vid ciggaretterna och den andra killen, den bruna (brun jacka) ställde sig i min kassa för att betala ett tuggummi paket. Så håller den bruna på att larva sig och bah "jag kommer inte ihåg koden, vad är den?" osv.
När han betalat och ska gå ut, så sträcker sig den vita, typ som han var trött, precis där vid ciggen. Anade ju redan från början att han skulle försöka, eftersom han stod där hela tiden och kollade på ciggen osv. Men iaf. Den bruna betalar och går ut samtidigt som den vita kollar på mig hela tiden så jag inte ska kolla på honom. Sträcker sig och tar ett ciggpaket och lägger in det innanför jackan. Vilket jag ser.
Så jag säger åt han att jag såg de där. Han spelar dum och ba "vaddå?". Så sa jag att han hade tagit ett marlboro red och jag såg att han gjorde det och att vi hade kamera osv. Han spelade dum men till slut så öppna han jackan och frågar "den här?" Så fick jag de, så gick dom.

Hur dum får man vara?
Tror dom inte att man ser. Folk förstår verkligen inte vilken koll man har i kassan.
Som förra veckan, då snodde en brud i Linas skola en snusdosa.
Hon kom till kassan med ett hårspray och en snusdosa, gick ifrån och ställde tillbaka hårsprayet och sen gick hon ut. Och hon gick inte och ställde tillbaka snuset, för de hade jag märkt. Dessutom kollade jag i kamrorna.
Sen hade Lina frågat om snuset var gott, då bara glodde hon lite förskräckt och gick därifrån haha.

Igår tog även Yvonne en snattare som tog en redbull. Ack och ve folket, vi kommer på er!


 

Måste ju skydda dom små livens ansikten så därför fick dom bli svarta xD
Hade inte heller världens snyggaste min, så jag fick också bli svart.

Man ser på bild ett när den vita sträcker sig efter ciggen och på bild två när jag pratar med han.

Kommentarer
Postat av: LIFE BY Marielle

(svar) tror det syns på statistiken..:)

2008-09-20 @ 11:46:37
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: L.

Haha! Får du tillgång till kamerabilderna? Finurligt :D

2008-09-20 @ 13:16:16
Postat av: Alexandra

haha så busted!

2008-09-20 @ 15:46:21
URL: http://alexandrajacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0