People

Kanske man skulle ta och berätta lite vad som hände igår.
Efter jobbet sprang jag hem lite fort och bytte om och sen springa iväg hem till Marre där hon, Erika, Tessa och Jossa med sina skyhöga klackar väntade.
Så käkade vi lite tacos och drack lite gott och hade det trevligt. Samtalsämnena pendlade på om allt mellan himmel och jord.
Klockan började ticka framåt och vi beslöt oss för att ta bussen in till stan och gå på krogen. Som vanligt är vi alltid sega när vi ska ta bussen, så fick springa. Tessa knallade hem till sig, då hon skulle upp och jobba dagen därpå.
Träffade på Eric och massa annat folk på bussen.
Sen kom det på tre biljettkontrollanter. Kaxiga jävlar. De kollade allas biljetter och busskort.
Sen kommer en av dom och tar bara min ciderburk och säger:
"Man får inte dricka på bussen!"
Därpå jag säger:
"Varför tar du bara min? Alla andra har ju också!"
Svarade han inte på...
Vilken jävel! Fan vad arg jag blev!
Det var väl bara tur att vi skulle gå av precis där, annars hade jag väl blivit utslängd eller nåt.
Idiot!
Men ah.
Jossa drar till sin kompis och jag, Marre och Erika travar iväg till People. Helt okej. Första gången jag var där, dock ser det ju ungefär likadant ut som det gjorde på Se7en. Bara att stripstångarna är borta och de har ställt soffor där borden stod förr. Och några andra jäkla bord på dansgolvet har de ställt ut.
Var där ett par timmar. Träffade på folk och hade trevligt. Dricka köptes och fötterna dansade på hela tiden.

Jag och Marre träffade på nån dalmål och hans kompis. Stod och snackade med dom ett bra tag. Han kompisen stod jag och snacka med. Sen skulle han gå. Sen kommer han tillbaka några sekunder efteråt och kläcker ur sig:
"Ursäkta, får jag bara känna på din rumpa?"
Haha jag bah haha what?

Jag och Marre missade sista bussen hem. När vi sprang ut från People såg jag Anton, full som en kastrull, stå i kön alldeles ensam. Gick fram och sa nåt, dock kommer jag inte ihåg vad. Men han koppla knappt och jag hade bråttom till bussen. Så sprang vidare. Vi missade den.
Sen ringde Marres mamma och sa att hon kunde hämta oss. Så vi började gå mot polishuset. Där bredvid ligger ju en mack, så vi gick in där och köpte korv då vi var hungriga. Samtalade lite med han som jobbade där. Han sa att han kunde chatta på datorn de hade där. Haha.
Sen kom hon och vi åkte och tanka först innan vi fortsatte hemåt.
Väl hemma var jag för full för att sova. Drack lite vatten och satt vid datorn, som ni kan märka på mina blogginlägg, haha. Sen ville jag gå ut. Så det gjorde jag. Tog en liten promenad och sen hem och sova. Slockna som en sten. Om dom nu slocknar, de vet jag inte.
Det var fredagen.

Mycket trevlig och lyckad! :)
Tack flickor!

image185

Kommentarer
Postat av: Josefin

haha vad är det för bild på mig? :P

2008-02-07 @ 12:08:47
URL: http://josefinp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0